Yoga

Vinyasa Flow

In deze yogavorm worden lichaamshoudingen (asana's) met elkaar verbonden door vloeiende bewegingen, op het ritme van de adem. Deze houdingen zijn afkomsting van de ashtanga yoga. Er is afwisseling tussen de dynamische en statische houdingen en geven je de ruimte om het optimale uit jezelf te halen. De easy flow maakt het mogelijk om kennis te maken met yoga, je te leren vinden in de houdingen en de ontspanning te vinden die je nodig hebt. 

Power Yoga

Een yogales met power! Door de hogere intensiteit van de oefeningen verbetert het de lichamelijke conditie, uithoudingsvermogen, flexibiliteit, ademhaling, concentratie en balans. Ook deze houdingen komen uit de ashtanga serie, maar er zijn andere yogavormen aan toegevoegd. Deze energievolle les zorgt voor focus, balans en een nog diepere ontspanning.

Yin Yoga

Yin yoga richt zich in tegenstelling tot de vinyasa yoga niet op het versterken van je spieren maar op het ontspannen van je spieren. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga is een perfect complement voor vinyasa yoga, het geeft diepe ontspanning, het stimuleert meridianen en organen, daarnaast bereidt het de geest voor op meditatie.

Yoga Ball

Uitdagende oefeningen met een grote 'gymbal' of 'Swiss ball' op muziek om kracht, conditie en balans te verbeteren. Door 'normale' oefeningen, zoals bijvoorbeeld squats en push-ups, te combineren met balans, benut je je spieren optimaal. Een echte total-body workout!

Yoga voor ouderen

Deze les is zeer geschikt voor 55+ers. De nadruk ligt hier op zachte rek- en strekoefeningen, al of niet met behulp van een stoel, een yogablok, of een yogariem. De yogahoudingen, positief voor lichaam en geest, verminderen onder andere artrose en artritis (stijve en ontstoken gewrichten).